אחרי שזהות, עם או בלי הליכוד, איבדה את הרלבנטיות שלה, ימינה עם שקד ובנט נשארו המפלגה העצמאית האחרונה הנושאת לכאורה את דגל החירות הכלכלית ליברלית. הבעיה שהניסיון להציג מצע של חירות כלכלי ובו זמנית לתמוך בממשלת נתניהו-חרדים, שקול להצהרת מאמן כדורגל שינהיג כדורגל התקפי אבל בו בזמן בוחר לשחק רק עם שחקני הגנה.
בזמן ששקד מוכרת לנו את סיסמת פירוק המונופולים הגדולים במשק היא חותרת לכניסה לממשלה תחת רה"מ שלפי כתב החשדות נאבק לשמר את אחד המונופולים הכוחניים בארץ רק בשביל שיוכל לקבל כתבות אוהדות. מדובר על רפורמת השוק הסיטונאי אותה קידם משרד התקשורת לפני שנתניהו נכנס למשרד כשר. לפי הרפורמה בזק חויבה להציע לחברות תקשורת חבילה של 300 דקות שיחה בטלפון קווי, לפי מחיר של 11 שקלים לחודש. החברות יכלו לקחת את החבילה ולמכור אותה לציבור במחיר שיקבע בשוק החופשי. בכך הלכה למעשה המונופול הכוחני של בזק על האינטרנט וקווי הטלפון היה אמור להשבר כלא היה.
על פי כתב החשדות נתניהו הנחה את מנכל משרדו דאז, שלמה פילבר, להקל על אלוביץ ולשנות את עמדת משרד התקשורת. כך לפי העמדה החדשה שהוצגה, במקום 11 שקלים לחבילה שנדרשו חברות התקשורת לשלם לפי הרפורמה המקורית, הם נאלצו להוציא כבר כ 33 שקלים לחודש לאותן 300 דקות בדיוק. לא מדובר בסתם מספר שנזרק לאוויר, אלא ככזה שמהווה חסם לכניסה עבור חברות שביקשו להתחרות בשוק. כיום, בזק עדיין נותרה אחד המונופולים הגדולים בארץ שמוכרת לבדה בשוק את אותו המוצר ב50 שח ללא מתחרים. הציבור לפי חישובי הפרקליטות הפסיד 1.8 מיליארד שח בעסקת השוחד לכאורה.
שקד טוענת שעד ההרשעה לרה"מ יש את זכות החפות, אלא שהיא הגדילה לעשות ולפי פרסומים בהארץ שליחיה הציעו לנתניהו לארגן לו חסינות תמורת הכנסתה לרשימת הליכוד (ושעקרונות החירות ילכו לעזאזל). גם שותפה למפלגה, נפתלי בנט, הודיע שיתמוך בחסינות לנתניהו בגין מעשה זה. כל זה ועוד מבלי שאמרנו מילה על העניין המוסרי והפלילי של העניין.
אז את מונופול בזק שקד ובנט לא יפרקו, אבל הוא לא היחיד שלא. מונופול הכשרות הוא גוף עוצמתי שביכולתו להחליט איזה מוצרים ימכרו ואילו יתייבשו על המדף, אילו עסקים ישגשגו ואילו ידשדשו או יפשטו רגל. מדובר בתרנגולת המטילה ביצי זהב כשרות עבור החרדים. בנט ושקד המשתייכים למפלגה שבה דתיים, מקפידים לשמר את אותו מונופול למרות שהוא רומס את כל עקרונות השוק החופשי של השניים. כך למשל מונופול הכשרות, אם במכוון ואם לא, שומר על השחקנים הגדולים בשוק מפני מתחרים. מי שרוצה למשל להתחרות בתנובה ודבאח בשוק הבשר יאלץ להתמודד עם פרוצדורה אינסופית, בלתי אפשרית, ומטישה של קבלת כשרות, שבפועל מהווה חסם לכניסת מתחרים חדשים ומשמרת את השליטה של שתי הגדולות בשוק.
כך למשל בזמן ששקד וימינה מבטיחים לבוחריהם הקלות על העלויות הרבות שמטילה המדינה על העסקים הקטנים, הם תומכים בישיבה יחד עם מפלגות שכופות על אותם עסקים הוצאות שנאמדות בכ3 מילארד שח בשנה לטובת מונופול הכשרות. מונופול הכשרות בנוסף גם לא יאפשר ליישם את תכניתם של שקד ובנט להורדת המחירים על ידי פישוט תהליכי הייבוא. ב-2016 עברה רפורמת הקורנפלקס במסגרתה המדינה ביקשה להקל על יבוא מזון ארוז. לכאורה היינו אמורים לראות את מדפי הרשתות מלאים במוצרים זולים מיבוא זול, אלא שהדבר הזה לא קרה. אחת הסיבות לכך היא הרבנות שמתעקשת במרבית המקרים לתת תעודות כשרות רק ליבואנים הרשמיים בעוד המקבילים טוענים שהם נתקעים בלי תעודה כזו בגלל אינטרסים זרים וקשרים ספק חוקיים לכאורה בין נותני הכשרות לגופים הגדולים. הרבנות טוענת מנגד שזה נובע כתוצאה ממחסור בכוח אדם.
כדי להבין את גודל האבסורד די להביט בעתירה לבגץ שהגיש לפני 3 שנים אורי צרור, מנכ"ל פאנקו גרופ. בעתירה טען צרור שתעודת הכשרות נלקחה ממנו ללא סיבה עבור בקבוקי הצ'ק דניאלס שהוא מייבא. כל זה אף על פי שהיבואן הראשי שמוכר את אותם בקבוקים מאותו מפעל באותו קו ייצור במחיר גבוה בהרבה, המשיך לקבל את תעודת כשרות מהרבנות ללא בעיה.
אחד מעקרונות החירות המרכזיים שמנחה את שקד ובנט, כפי שמופיע במצע שלהם, הוא להוציא את המדינה מחייהם וכיסהם של האזרחים. לא ברור איך זה מסתדר עם העובדה שהם במקביל בעד כניסה לממשלה אחת עם מפלגות חרדיות שכל התמחותם היא להכניס יד ארוכה לכיס האזרחים לטובת אברכים שלא מייצרים דבר.
חירות לא מסתכמת רק במחירים נמוכים, בשבירת מונופולים או בעזרה לעסקים קטנים. חירות זה גם החופש להתחתן בלי מגבלות פרה היסטוריות, לגדל חזיר או לייבא בשר לא כשר למי שמעוניין בכך, לסוע בשבת בתחבורה ציבורית, לאכול חמץ בפסח, לעמוד עם שלט בכיכר בלי להעצר, ולהגיד את אשר על ליבך מבלי שתצטרך להסתובב עם מאבטחים. כל אלה הם חסמים מובנים לחירות האדם בתוך ממשלת נתניהו חרדים, שימינה היא חלק בלתי נפרד ממנה וכוללת בתוכה מי שמאמין בהגבלות אלו. את החירות שוחרי החופש יאלצו לפיכך לחפש כנראה במפלגה אחרת.
"היהדות הסירה מתורת המוסר את היחס הסובייקטיבי והעמידתה על בסיס אובייקטיבי מופשט: – על הצדק המוחלט, הרואה את האדם בתור ערך מוסרי עצמי, בלי הבדל בין “אני” ובין “אחר”. על פי השקפה זו, רגש הצדק שבלב האדם הוא השופט העליון על מעשיו ומעשי אחרים כאחד. הרגש הזה צריך להשתחרר מן היחוסים האישיים, כאלו הוא בריה בפני עצמה, וכל בני אדם, וגם “אני” בכלל, צריכים להיות שוים לפניו. כולם, וגם “אני” בכלל, חייבים לפתח חייהם וכחותיהם עד מקום שידם מגעת, וכולם חייבים עם זה לעזור איש את אחיו בהשגת מטרה זו, כפי יכולתם, וכשם שאין לי רשות להרוס חייו של אחר בשביל חיי אני, כך אין לי רשות להרוס חיי אני בשביל חייו של אחר. כי שנינו בני אדם וחיי שנינו ערך אחד להם לפני כסא הצדק.
איני יודע דוגמא יותר נאה להשקפה זו מן הברייתא הידועה: “שנים שהיו מהלכים בדרך וביד אחד קיתון של מים, אם שותים שניהם מתים, ואם שותה אחד מהם מגיע לישוב. דרש בן פטורא: מוטב שישתו שניהם וימותו ואל יראה אחד מהם במיתתו של חברו. עד שבא רבי עקיבא ולימד: וחי אחיך עמך – חייך קודמין לחיי חברך” (בבא מציעא, ס"ב.). – אין אנו יודעים מי היה בן פטורא, אבל אנו יודעים את רבי עקיבא ובטוחים אנו בו, שרוח היהדות מדברת מתוך גרונו. בן פטורא האלטרואיסט אינו מוקיר חיי האדם כשהם לעצמם ונוח לו שיאבדו שתי נפשות במקום שמלאך המות אינו דורש אלא אחת, ובלבד שינצח רגש האלטרואיסמוס. אבל מוסר היהדות מסתכל בדבר מתוך השקפה אובייקטיבית: כל מעשה שיש בו אבוד נפש – רע הוא, אף אם יוצא מתוך רגש טהור של אהבה ורחמים ואף אם הנפש הזאת היא בעל המעשה עצמו. ובענין שלפנינו, שאפשר להציל אחת משתי הנפשות, חובה מוסרית היא על כן להתגבר על רגש הרחמים ולהציל. את מי? הצדק אומר: מי שהיכולת בידו יציל את עצמו, כי כל אדם הופקדו בידו לשמרם ושמירת פקדון שבידך קודמת לשמירת פקדון שביד חברך."
(על שתי ההסעפים)
אחד העם היקר
ואותו ר' עקיבא אמר את סיסמת האלטרואיזם "זה כלל גדול בתורה ואהבת לרעך כמוך"
כלומר האלטרואיסט השקרי לא מבין מה קורה כאן, מצד אחד ר' עקיבא אומר חייך קודמים (שבעיניו זה נשמע אגואיזם), ומצד שני אומר ואהבת לרעך כמוך = סיסמת האלטרואיזם.
יש לי מאמר שלם בדיוק על הנושא הזה ושם באמת אני מביא את החז"ל הזה וכדאי לעיין שם. הדר היקר מיועדינו (כאן בבלוג מאז הקמתו) מאוד אהב בזמנו את המאמר.
גלגלו בגוגל
""ואהבת לרעך כמוך" אם לא תאהב את עצמך, אייך תדע לאהוב את רעך ? – מהפכה מחשבתית חברתית"
מקסמן היקר,
כתבת מאמר יפה ומעמיק.
נראה לי שהמושג "אהבה עצמית" מודרני. אצל הקדמונים, אין אהבה אלא יחס אוהב כלפי הזולת, אהבה שאינה תלויה בדבר. על-כן רבי מנחם מנדל מקוצק היה אומר שמטרת לימוד התורה היא רק לתקן את הלב ולהחדיר בו את אהבת הזולת במקום האהבה העצמית הטבועה בו מלידה. אז מה ההבדל בין הכלל של רבי עקיבא לכלל של בן עזאי? בן עזאי אומר שכל בני האדם נבראו בצלם א-להים, כולם היו ויהיו תולדות של האדם הראשון. – זה כלל המאחד את כולם מצד האחוה. רבי עקיבא אומר ואהבת לרעך כמוך, כלומר ואהבת לרעך, כי כמוך יש לו רצונות ומחשבות וצרכים משלו, ועליך לצאת מד' אמותיך ולהתהלך באהבה (ברצון ובמחשבה ובמעשה) לכיוונו. – זה כלל המאחד את הפרטים מצד הרעות. התורה מצווה לאהוב לרעך ולא את רעך, כי לאהוב כל אדם כראוי לזה מסוגל רק הקב"ה יתברך שמו. וכבר אמרו צדיקים: אם אינך מסוגל לאהוב לרעך, לפחות מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך.
חכם בעיניו היקר.
אני מגיב לך אך ורק מרחמנות. (ולא שאין לי סבלנות, רק כי פשוט אין טעם לנסות להסביר לך משהו כל זמן שאתה מתעצל להבין את התוכן)
אגואיזם\אלטרואיזם.
מתי אפשר אלטרואיזם אמיתי (לא שקרי), שיש לו משמעות חיים לעצמו. כלומר אדם יודע לאוהב את עצמו אוהב את החיים ופועל בהתאם (כלומר מולדים חיים והרבה).
זה לסיכום אלטרואיסט שכל זולת יכול לסמוך עליו. וכי למה, כי כל פעולה שיעשה לא על פי הצוו הקטגורי, הוא או צאצאיו לדורי דורות יסבלו.
בדרך השלילה, הוא לא יכול להיות אגואיסט, כי משמעות חייו הוא שהוא אדם הראשון המקראי לעתיד, שממנו כביכול תצא כל האנושות העתידית בדיוק כמו מאדם הראשון.
כלומר הוא רואה מה יצא מאדם הראשון מלפני עשרות אלפי שנים, ומבין שהכל יבוא אצל צאצאיו שלו רח"ל. ולכן הוא מחפש את הדרך הנכונה שזה לא יקרה.
הדרך הראשונה היא, אלטרואיזם. כלומר לעזור לזולת בהווה בלי הבדל גזע ומין (הרי כל הגזעים והמינים הם צאצאי אדם הראשון ולכן הוא לא יכול להיות גזען וכו').
מכאן שעובדתית הוא לא יכול להיות אגואיסט.
אגואיזם:
זה אדם שרוצה את הצוו של לא תרצח, כי ככה זה (לעומק הוא פשוט לא רוצה שמישהו יהרוג אותו אבל כמובן לו מותר להרוג להשפיל ולקלל וכו' וכו').
הוא לא מכיר את הוריו, ולא רוצה להכיר את עובדת קיומו (שהוא תוצאה של האלטרואיזם האמיתי של לעיל), אין לו שום משמעות חיים, הוא רוצה רק לחגוג על חשבון כל התובנות האנושיות (כמו לא תרצח ולא תגנוב והמצאת החברה והקניין וכו' וכו'), בלי לספור אף אחד.
בכדי להשתיק את מצפונו (אני לא מאמין שיש לו כזה, אבל הוא חושב אולי ישחק אותו מצפוני), הוא ממציא את הישויות הדמיוניות. קרי: חברה\מדינה\לאום\גזע, ומרגיש מזה אלטרואיסט. ועוד מעז להאשים כל אלטרואיסט אמיתי כאגואיסט.
לדוגמא: אם האלטרואיסט האמיתי טוען שכל אדם (כוללת אתה וכולל צאצאיך) חייב לומר שכל העולם נברא בשבילי. בכדי לכפות על האגואיסט סדר אנושי נכון וצודק. הטיפש מאשים אותו כאגואיסט.
האגואיסט בדרך כלל, רואה את המערכות האנושיות, בלי לרדת לעומק בשביל מה הם שם. ורוצה שככה בדיוק זה יתנהל, כי רק ככה הוא יכול להיות אגואיסט מושלם.
אבל אם יבוא אלטרואיסט אמיתי ויערער על המערכות האלה = החברתיים ?! הוא בא להאשים את החברתיים באגואיזם. והוא זה דווקא האלטרואיסט.
וכאמור אם יש כזה טיפש שלא מבין כמה שהוא אגואיסט הלכה למעשה. הוא מתרץ את מעשיו עם זה שהוא מדמיין לעצמו ישויות דמיוניות. הוא תמיד יאמר זה טובת הציבור וטובת העם וטובת המשטר וטובת העולם וטובת האלוהים. לדימיון הזה הוא מוכן להרוג כל פרט כפרט, אפי' את צאצאיו שלו ואת אשתו. הרי המכונית והכביש זה לטובת ישות האנושית ולכן כדאי לי הקרבן הענק הזה של מיליון ושלוש מאות אלף הרוגים בכל שנה ושנה ומעל שלושים מליון פצועים בכל שנה ושנה של אנשים נשים וטף.
לדמיון הזה, הוא רואה את ישות מדינת ישראל צומחת ומשגשגת, ולא רואה את המיליונים הרעבים ילדים ונשים ואנשים. ולא רואה את העבדות הטוטלית של 90% שפרטי אנוש שמרכיבים את הדימיון שלו שהוא קורא לו מדינה.
ולא רק זה כנ"ל, הוא מוכן להשמיד ולהרוג כל מבקר ולהאשים אותו כאגואיסט.
ביהדות הישויות הדמיוניות האלה נקראים עבודה זרה. ובמודרנה המנוולים האלה קוראים לעברת צאצאיהם למולך, כאלטרואיזם.
ולא למולך סוציאליסטי שאפשר אולי להבין ולא להסכים. רק למולך קפיטליסטי חזירי. אתה מבין ? אייך יכול הורה להעביר את צאצאיו הרווקים למולך בזמן שהוא מבין טוב טוב שאין לילד על מה להגן, הרי אפי' הוריו גרים בשכירות.
שאני בא לתת להורים את התובנות האלה, אתה מאשים אותו כאגואיסט ?! הרי אתה לא רק אגואיסט, רק גם חזיר, אייך אתה מאפשר לילד הזה למות למענך בחינם ? בכדי להצדיק את זה, אתה שולח גם את צאצאיך שלך. כלומר אתה מוכן להרוג את עמלך העיקר שתצדיק את הריגת הילדים של הזולת למען הישות הדמיונית שלך. למשל לפיד ג'וניור זעק כלפי החרדים את אותו טענה: אני שולך את בני לצבא, ככה אני אגזול את צאצאיכם מהחצר האחורי שלכם.
מה המנוול האגואיסט טוען בדרך כלל, שכולם מאמינים בדגל הדמיוני ולכן הם לעומק עושים את זה מעצמם בהתנדבות.
אז א') זה שקר, בן גוריון עשה את חוק הגיוס החובה, אך ורק אחרי שהאקדמיה בדקה שבצבא התנדבותית, אולי בודדים יתגייסו לצבא. כולמר אפי' בקום המדינה מיד אחרי המלחמה, בדקו טוב טוב את העניין וראו שאף אחד לא רוצה להקריב את עצמו ובוודאי לא את צאצאיו הרווקים למען המולך.
ב') אפי' אם היו עושים את זה בהתנדבות, חובה עלינו (על כל אדם מוסרי והערכי) לתת להורים את התבונות האלה ולהסביר להם מהי עוון מהעביר את זרעו למולך.
להסביר להורים שאין להם שום זכות להוליד בכפיה ילדים ולהעביר אותם למולך הדמיוני ובעודם רווקים = כרת אישית מהעולם.
אז אני זה שרוצה להציל אותך ואת צאצאיך\עמלך ממוות, אני זה שרוצה שאתה וצאצאיך יזעקו שכל העולם נברא בשבילכם. ואני זה האגואיסט ?!
ואתה זה המדומיין הנצחי שמאמין בישויות דמיוניות, ובשבילו מקריב את צאצאיך הרווקים והרווקות, אתה זה האלטרואיסט ?! (וקח בחשבון שאחרי התובנות האלה אתה מבין שאין ישויות דמיוניות ככה שאתה במו ידיך הורג את צאצאיך הרווקים ביודעין. זה שבמקרה לא נהרגו, זה לא בזכותך !!)
נ, ב, סליחה מערן היקר. אני מקווה שאתה ערן היקר, גם מרחם על הבחור הזה ונותן לי לענות לו.
אמ;לק
מגיע למקסמן דירת שיכון ממשלתית ודמי קיום בגלל:
מי-גשמים
פילגש בגבעה
מילטון פרידמן
לא בהכרח בסדר הזה…
יואל היקר טעות וטיפשות. מה פתאום ממשלתית ? כחוק יסוד אדם וחירותו שקודמת לעצם זכותו של המשטר להיות משטר.
יותר נכון, בלי זה אין שום זכות למשטר לראות באדם כאזרח שלו. ועוד לגזול ממנו מסים ומע"מ ?!
תן לי סיבה אחת לזכותו למשטר להיות משטר ? תן לי סיבה אחת למה עיר לוקחת ארנונה בכפיה ?
אתה מבין ? זכותו של המשטר להיות משטר ולכפות על הפרט את האזרחות וכו', מצריך איזה סיבה. מהי הסיבה ? על כך יש זכויות יסוד שקודמים למשטר. והזכויות הטבעיות הן דיור וחלק שווה במשאבי הארץ.
לסיום: זכויות האדם וחירותו קודמים למשטר ולזכותו להיות משטר.
מה שכואב במיוחד, שיש כזה אמנה מדינית שגם ישראל חתומה עליה, שדיור הוא זכות אדם.
שאוהב עצמו, נצמד לעצמו = אגואיסט.
איננו משלים עם האגואיזם = אמיתי. אוהב באמת בלא ה"אני".
אין הבדל בין אגואיסט לאלטרואיסט. שניהם אוהבי עצמם והשרדותם.
האגואיסט – השרדותו על חשבון זולתו. האלטרואיסט – השרדותו בהקרבת זולתו לטובת הכלל\מדינה.
האמיתי איננו אגואיסט ולא אלטרואיסט. יפעל לרווחת רעהו בלא תמורה ובקשת שכר, מתוך נדיבות, כנות ויושר, אהבה שלעולם לא תכפה עצמה.
האגואיסט נצמד לבשרו ול-"אני" שבו. יחשיב רק את השרדותו הפיסית. נצמד לשלילי ולשקרי ועובדם.
נצמד ליצריו ותאוותיו ומשתעבד להם. רודף בצע ושררה, עבד לתאוותו כחיית השדה לה יקרא הולדת צאצאים("כלומר מולדים חיים והרבה").
'כל העולם נברא רק בשבילי' אומר האגואיסט.
'כל העולם נברא בשבילי ובשביל צאצאי' אומר "האלטרואיסט האמיתי" של מקסמן.
האגואיסט אומר "מותר לרצוח", "להרוג כל פרט כפרט", ו-"אין מוסר כשלעצמו".
האלטרואיסט ינהג כאגואיסט גמור כשימצא לנכון, "מותר לרצוח" ו-"אין מוסר כשלעצמו", והקרבת עצמו איננה באה בחשבון.
אין כל הבדל ביניהם. שניהם אגואיסטים.
אלטרואיזם צבוע ומאחז עיניים, בלא אהבה, בלא אמת, שאם לא יקבל דיור וחלק שווה במשאבי הארץ, יהפוך לחיית טרף רצחנית.
בלא אהבה מותר לרצוח.
אלטרואיזם = אגואיזם בתחפושת.
תורת אמת היא מוסר אמת : "לא תשקר, לא תשנא, לא תנאף, לא תרדוף בצע, לא לצביעות והתחסדות". נבצר מהנצמד לבשרו לתפוס זאת.
תכלית המוסר היא השרדות ברוח. להגן על אובדן הנשמה שבלעדיה החיים אינם חיים גם בהישרד הפיסי.
תכלית המוסר היא לחשוף את האמיתי והנצחי שבאדם.
לנקות מאגואיזם.
לעיתים תיתכן סתירה בין השרדות ברוח לבין השרדות פיסית ואז ההשרדות ברוח היא שקובעת.
"האלטרואיסט האמיתי טוען שכל אדם (כוללת אתה וכולל צאצאיך) חייב לומר שכל העולם נברא בשבילי".
קביעה אבסורדית:
בן תמותה, שבכל רגע של קיומו עלול למות, טוען "כל העולם נברא בשבילי".
זה האבסורד.
אבסורד שהחלופי יטען לבעלות על הנצחי(כמעט).
אפילו תינוק יתפוס זאת.
"כאמור אם יש כזה טיפש שלא מבין כמה שהוא אגואיסט הלכה למעשה. הוא מתרץ את מעשיו עם זה שהוא מדמיין לעצמו ישויות דמיוניות".
האגואיסט יתרץ וגם אתה תתרץ ואין כל הבדל ביניכם. אתה הוא אותו אגואיסט.
תתרץ בישות הדמיונית של הולדת צאצאים לנצח("בני אנוש רוצים לשרוד אישית לנצח על ידי צאצאיהם").
"לדימיון הזה הוא מוכן להרוג כל פרט כפרט, אפי' את צאצאיו שלו ואת אשתו. הרי המכונית והכביש זה לטובת ישות האנושית ולכן כדאי לי הקרבן הענק הזה
של מיליון ושלוש מאות אלף הרוגים בכל שנה ושנה ומעל שלושים מליון פצועים בכל שנה ושנה של אנשים נשים וטף."
דמגוגיה ודברי הבל.
"אז אני זה שרוצה להציל אותך ואת צאצאיך\עמלך ממוות, אני זה שרוצה שאתה וצאצאיך יזעקו שכל העולם נברא בשבילכם. ואני זה האגואיסט ?!"
"אדם יודע לאוהב את עצמו אוהב את החיים ופועל בהתאם (כלומר מולדים חיים והרבה)".
אכן – אתה האגואיסט .
"כל העולם נברא בשבילי " – טענת יסוד של האגואיזם הדורסני ושל כל פסיכופת מצוי. ממנה נובעים כל חולייו של עולם.
בשליחת צאצאיך אל מותם בכל דור ודור כי "בני אנוש רוצים לשרוד אישית לנצח על ידי צאצאיהם", תוליך עצמך שולל, קורבן בערותך.
המוות הוא אדוני כל בשר, אל תשכח.
לשיטתך, אגואיסט הוא אלטרואיסט מבלי לדעת זאת. אלטרואיסט הוא אגואיסט מבלי לדעת זאת. אלטרואיסט אמיתי לא מקריב לישויות דמיוניות.
ובכן, אתה האגואיסט ואתה האלטרואיסט ע"פ מונחיך, מבלי לדעת זאת.
תגדיר אגואיסט כמאמין בישויות דמיוניות. הגדרה שאיננה קיימת באף מילון בעולם, אין לה קשר למושג הזה, והיא נועדה לשרת את צרכיך ומטרותיך.
בהצמדותך לבשרך ולתבונתו הבשרית וראיית השרדותך כתכלית קיומך, תגדיר עצמך כאגואיסט.
דמיונך האגואיסטי נכון להקריב יותר מכל אגואיסט(אלטרואיסט מודרני, לשיטתך) שמקריב למדינה .
תראה בילדים קניין של ההורים. תראה באשה קניין של בעלה. האין זה אגואיזם?
תוליד ילדים, שבלעדיהם לא תראה טעם ומשמעות לחייך, אך אל מותם הודאי, האין זה אגואיזם פסיכופתי צרוף?
אף אדם איננו קניינו של איש, אך האגואיסט רואה באדם קניינו, והאלטרואיסט רואה באדם קניין חברה\מדינה\כלל\רעיון.
שניהם טועים. שניהם בלתי מוסריים. אין כל הבדל ביניהם.
מצאת לך אויב דמיוני שנקרא בפיך אגואיסט מדומיין שיצדיק את תורתך המדומיינת.
ערבבת מושגים ומילים ושיבשת את ההבחנה ביניהם.
כל פסקה שלך ניתנת לסיכום במשפט אחד שהגבב שלפניו מסתיר ומשבש את הבנתו.
עקום מפותל וחסר תקנה.
"אז אני זה שרוצה להציל אותך ואת צאצאיך\עמלך ממוות, אני זה שרוצה שאתה וצאצאיך יזעקו שכל העולם נברא בשבילכם. ואני זה האגואיסט ?!"
לא – אתה ה"אלטרואיסט אמיתי" הווה אומר סופר אגואיסט.
אגואיסט – המוסר איננו מחייב אותו, רק שרידתו הפיסית מחייבת אותו.
ה"אלטרואיסט אמיתי" הצבוע שטוען "מותר לרצוח" הוא השפל באגואיסטים .
"ואתה זה המדומיין הנצחי שמאמין בישויות דמיוניות, ובשבילו מקריב את צאצאיך הרווקים והרווקות, אתה זה האלטרואיסט ?!"
אגואיסט הוא זה הנצמד לבשרו, המזהה עצמו לחלוטין עם בשרו, הרואה בצאצאיו את המשכיותו. כנ"ל האלטרואיסט. אין הבדל ביניהם. שניהם טועים.
אגואיזם\אלטרואיזם ביטוייו של ה"אני". האמת לא מעניינת אותו.
ה"אני" השרדותו בראש מַעְיָנָיו, רדיפת בצע תענהו, שררתו תביא חורבן, המוות אדוניו, הוא שורש הרע.
"כל העולם נברא בשבילי" ו- "המדינה זה אני" יזעק ה"אני". ויכרות את הענף עליו ישב.
טובת עצמו תבוא תמיד על חשבון זולתו. יבוז לאמת ולמוסר, יסווה זאת ויפרש זאת איך שירצה.
– שאיננו נצמד לבשרו הוא האמיתי.
– האמיתי נקי מהצמדות ונקי מאגואיזם ואלטרואיזם שאותם יראה כאשליה שה"אני" ברא.
ביסוד תורתך איום ב"מותר לרצוח" ו-"אין מוסר כשלעצמו". אין זאת תורה אלא איום מפורש שלא יביא שלום וכבוד.
לסיכום:
ביקורתך ותלונותיך באים מתוך אגואיזם לו תקרא "אלטרואיזם אמיתי" שאיננו מבוסס על מוסר ואמת(למרות שטוען שהמציא את המוסר), אלא על היפוכם, ולכן מופרכים.
דבר והיפוכו בחבילה אחת. העמדת פנים. התחכמות מילולית ששכרה יוצא בהפסדה, אחיזת עיניים והולכת שולל עצמית.
התמכרותך האגואיסטית להולדת ילדים היא המניע לתורתך(ורדיפת שררה).
אין משנתך תורה חברתית ולא מוסרית כפי שתדמה בנפשך, אלא זעקת היצר המבקש את פורקנו תחת כיסוי של מלל בלתי נגמר.
מה יאמרו העקרים והעקרות? האם יקבלו את תורתך שלפיה אין לחייהם משמעות? האם תקרא בפיהם תורת אמת?
–
על בני אדם שמקבלים "כל העולם נברא בשבילי" תכפה מלחמה תמידית שלא יוכלו להחלץ ממנה.
האגואיזם הצרוף, שמחשיב רק את עצמו, הוא מקור התפיסה "כל העולם נברא בשבילי" . אסונו של עולם.
האגואיזם שגוזל ומקריב את צאצאיך, ששולל חלוקה שווה של משאבי הארץ, שטוען שילדייך שייכים לו, הוא זה שטוען "כל העולם נברא בשבילי".
מלחמתך באגואיזם באמצעות אגואיזם מופרכת מיסודה ותשיג ההפך ממטרתה.
לא שלום אלא מלחמה.
האיוולת בהתגלמותה.
גניבת דעת המוליכה לאבדון.
האם מאמין אמיתי ירצח?
ששם עצמו כנציג השכל האלהי ("השכל האלוהי שהיהודי הוא המייצג הנצחי שלו !!!"(בכתבה "הסוד של שטייניץ")) כותב :
"כל מי שטוען שארץ ישראל שלו מהאל, הוא חוזר לסיפור קין והבל וחי כל חייו וחיי צאצאיו על חרב. ונהפך לרוצח נצחי"(בכתבה "הסוד של שטייניץ").
מאמין אמיתי, להבדיל מהמתחזה, יטען מה שיטען, אך לא ירצח.
מאמין אמיתי, שמאמין ודבק בדבר האל, שמורה "אל תרצח", לא יתכן שירצח. אבל הסלפן המקצועי שם בפיו את שלא יתכן שיעלה בדעתו.
הדבק באמת תבונתו אמת.
ומה היא תבונת אמת? תבונה הדבקה באמת הנצחית האחת.
ומהי האמת הנצחית האחת? האמת הנצחית האחת היא אלהים.
אלהים הוא המוסר עצמו.
אלהים הוא האמת הנצחית ועל כן מוסרו נצחי. הדבק באמת ובאמיתי, שתבונתו אמת, ידבק באלהים ובמוסרו הנצחי.
הסלפן המקצועי המתחזה, שגרש אלהים מעל פניו, שתבונתו מהשקר ומהאשליה, יטען "מותר לרצוח" ו-"אין מוסר כשלעצמו".
וגם יכנה את האמת הנצחית האחת דמיון.
–
חז"ל אמרו: "מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא טבע כל אדם בחותמו של האדם הראשון ואין אחד מהן דומה לחברו. לפיכך כל אחד ואחד חייב לומר: בשבילי נברא העולם." כלומר, האדם הראשון נברא יחידי להראותך שמאדם אחד נברא מלואו של עולם, ולפיכך כל אדם ואדם צריך לומר חשוב אני כעולם מלא. ענוה איננה ביטול האני כדרך הבודהיסטית ולא אהבה עצמית כדרך האריסטוטלית, אלא הכרה בערך האמתי של האני. אם אין אני לי מי לי – זה אחריות האדם לעצמו כי הוא עולם מלא. וכשאני לעצמי מה אני – זה ההכרה שהאדם לכשעצמו אין ופעלו הבל ביחס לבוראו.
חז"ל היו אלופי הסילוף והסלפנות.
עליהם נאמר: "כה אמר יהוה מה מצאו אבותיכם בי עול כי רחקו מעלי וילכו אחרי ההבל ויהבלו(ירמיהו פרק ב פסוק ה)".
ולראיה עשרות אלפי ספרי התלמוד שנשרפו בזמן השואה, וגם לפניה.
מבחן התוצאה ידוע לכל. שמתעקש לטעות(חז"ל), דרכו לאבדון סלולה לו ולהולכים בעצתו, וכך היה.
משתמש אנונימי היקר
אני לא חושב שזה פר (כלפי ערן היקר והגולשים) לדון כאן על המוסר.
תרצה תפנה למייל שלי ( ג'ימייל קום @maxmen111)ונדון בכיף.
בינתיים אתה כנראה רק מעוניין בהתנצחויות, ואני מצטער, עברתי כבר את הגיל של ישיבה קטנה.
אתה לא שם לב לטיעונים ושם בפי דברים שלעולם לא אמרתי (שאשתי העבד שלי למשל). משתלח בלי טעם.
ולכן רק אם אתה באמת מחפש חכמה בינה ודעת אני יכול לעזור לך. ואני גם מוכן ומזומן לעזור לך. אבל אם אתה מחפש התנצחויות בלי טעם וריח שאגב מראה כמה שאתה לא מבין מה נאמר. אז מה הטעם ?
"אם אתה באמת מחפש חכמה בינה ודעת אני יכול לעזור לך"
חכם בעיני עצמו, מתהדר בחכמתו, המחפה על רצון להרשים, רדיפת שררה והולכת שולל. אין כרודפי שררה עושים להדרת עצמם.
רדיפת שררה – אסונו של עולם.
חתימתך בתמונת ה"חכם" מדברת בעד עצמה.
אתה יודע איפה הכשל שלך ?! אני אנונימי לגמרי ככה שאין לי לא שררה מיזה ולא כבוד מיזה. ולא כסף. אתה מבין ?!
ותאמין לי שיש לי כל הזמן הצעות מפתות אפי' מהאקדמיה כאן ובחו"ל להיות מרצה מן המניין בנושאים שאני עוסק בהם עם תשלום ענק ככה שיהיה לי גם כסף בנוסף מה שיש לי, וגם כבוד. אותו דבר היה לי הצעות מפתות מהוצאת ספרים ומערכות עיתונות שעוסקות במחשבה בכלל ובמחשבת ישראל בפרט.
היה לי גם הצעות פוליטיות.
ואני לא עושה את זה אך ורק כי אני באמונה שרק התוכן אמור לדבר ולא האיש\הבשר ודם.
ברגע שאני כאיש הדבר, וכבודי הדבר, אני אינטרסנטי ואז התוכן הוא דמגוגי.
האפשרות שהתוכן ידבר ולא שום דבר אחר, היא אך ורק שהמתדיינים הם אנונימיים.
ויש לזה גם פלוס, "אי אפשר להיפגע". אתה יכול לקלל ולהשפיל וכו' וכו', ואני כאנונימי לא נפגע. יותר מיזה, זה דיי מצחיק אותי הרי את מי אתה מקלל ? איזה ניק ווירטואלי?! אתה מבין ידידי היקר ?
שרוצה להשיב משיב לעניין ואיננו סוטה מהנושא. לא מספר על השקפת עולמו שלא נתבקש להביעה. לא מערבב נושאים, משפטיו קצרים, לא מגבב מילים.
שלא עושה כך, איננו כנה , איננו ישר, האדרת עצמו בראש מַעְיָנָיו.
שעשית כאן בתגובתך הוא הדרה עצמית ורדיפת כבוד. אין לכך קשר לידיעת זהותך.
רדיפת שררה משמעותה רצון לשלוט בבני אדם. זה ניתן להיעשות בדרכים שונות.
כשמישהו חוזר שוב ושוב על אותן טעויות שמזכירים לו אותן, מתעלם מאמת, עובדות, סתירות, חוסר משמעות, מושגיו מושאלים, משתמעים לשני פנים, אינם מוגדרים, משפטיו פתלתלים, הפכפכים ומניפולטיביים, מפריך עצמו על כל צעד ושעל, אז הוא נקרא שרלטן מוליך שולל רודף שררה.
ישתרר על שכל האדם ויחפה זאת בהיתממותו.
תשים דבריך בפי השכל האלהי "אתה יודע למה אני מנסה בכלל לענות לכם ? כי אל כורחך האלוהים נטע בכם ובכולנו את שכלו" – שיסתיר את סמכותך.
אנונימיותך איננה משנה דבר. רודנותך נגלית או בשם "היהדות" או בשם "השכל האלהי" או סתירותיך שתסרב להסתלק מהן.
תורה חברתית שמבטיחה קיום לכל פרטיה בנימוק אגואיסטי "העולם נברא בשבילי" ומתנגדת לאגואיזם קפיטליסטי או אחר המבוסס על אותו נימוק, כורתת את הענף עליו תשב.
זהו כשל יסודי שמובנה בתורתך.
והנה התוכן שלך מדבר והוא אינטרסנטי ודמגוגי ורודף שררה, למרות שהמתדיינים הם אנונימיים.
המוות הוא אדוני כל בשר.
תורתך הבשרית על תבונתה הבשרית החלופית, מוליכת שולל, נטולת אמת, אושר, חירות, אהבה, מהאשליה תעלה ובה תאסף.
משנתך רווית אגואיזם , האדרה עצמית, רדיפת שררה על חשבון קורבנותיה התמימים.
"ותאמין לי שיש לי כל הזמן הצעות מפתות אפי' מהאקדמיה כאן ובחו"ל להיות מרצה מן המניין"
לא מאמין
לא מאמין שמישהו יבקש ממך להרצות ולנאום.
אתה מקסמן שלא מסוגל להתנסח כהלכה ולנסח משפט יחיד ללא עומס של טעויות כתיב, דקדוק ותחביר.
אתה שכל משפט שלך נקרא כגיבוב לא קוהרנטי של מילים – אותך יקראו לדגל כדי להרצות?!
ומה יקרה אם אחד הסטודנטים יפנה וישאל מה פשר המשפט "בינה אחדותית למין האדם והיקום" או "יש טבע בכל נולד בכדור הארץ"?
תשלח אותו לרדת לרחוב לשאול בנקאי כנראה…
"גם כסף בנוסף מה שיש לי"
האם כוונתך לרכוש הרב שהורישה לך משפחתך? את אותם 'ארמון בארץ ישראל' ו'חוף ים מהמטריפים בעולם'?
מי שבוחר ימין
יקבל זבל פשיסטי פרוטקציונסטי אלים ואדיש לכלל
בחרת ימין קבילת ימין
ניתוח שטחי. רוב הסיכויים הם שנתניהו ירכיב שוב ממשלה עם החרדים ושהאופוזיציה הולכת לדשדש אחר גנץ. אתה טוען שעדיף להצביע למפלגות אופוזיציה שלא דוגלות בליברליזם ושיעדרו בקביעות מהמליאה מאשר למפלגה שיכולה לתת קונטרה לנתניהו והחרדים?
כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם. "רק הדת והמוסר יכולים לכונן את העקרונות עליהם מושתתת בבטחה חירות יציבה" (ג'ון אדמס, מהאבות המייסדים של ארה"ב). מי שאיננו מבין זאת, לדאבוננו מוכיח את דבריו של יעקב חזן, ממייסדי ומנהיגי הציונות הסוציאליסטית: "רצינו לגדל דור של אפיקורסים, וגידלנו דור של עמי ארצות".
פייקניוז כבר יש שנים:
"רצינו לגדל דור של אפיקורסים, וגידלנו דור של עמי ארצות". המובאה הזו (המיוחסת משום מה לברל כצנלסון וליעקב חזן כאחת) היא אחת החביבות על מנהיגי הציבור …
סיסמאות… חֵרות בנִחוח פאשיזם היא הצינית שבהן. לעתים לא ברור למי האף מתארך יותר – ומי ינצח את מי בתעמולה שמסריה הפוכים לחלוטין ביחס למה שיפעל כשייבחר. לפי הצפי – אין אלה הבחירות האחרונות בחדשים הקרובים, כך, שבוודאי תתכן יצירתיות נוספת בשדה הולכת-השולל הצינית של עם הבוחרים על ידי המתמודדים. התאדשות הצבור, שמאפשרת להפריח סיסמאות אבסורדיות, היא זו המדאיגה באמת.
למקסמן, מהכתבה "הסוד של שטייניץ נחשף",
הדוגמאות שהבאת ל-"מותר לרצוח" הן דמגוגיה לשמה לפיה כולם רוצחים.
כשמישהו מקבל ש-"מותר לרצוח" כאפשרות לגיטימית, אז יש לו קצר בתקשורת עם עצמו.
אין לשיח עימו בענייני מוסר.
מושגיו סותרים, יראה באשתו עבדו("אשתי הקניין שלי") ויגנה דתות ומשטרים על שעבדם המונים.
מושגיו מבולבלים, דוגמה:
"המצאת הקניין דורש את הסכמת הזולת לקבל על עצמו את הצווים האלה של לא תגנוב ולא תרצח, אחרת אין קניין".
וגם – "חירות באמת היא שאין קניין בכלל"
אין קניין לפי הטענה הראשונה, פרושו – אין מוסר.
אין קניין לפי הטענה השנייה, פרושו – חירות.
מכאן שחירות = אין מוסר.
תשבח את המצאת הקניין והמוסר, אך תלחם עבור חירות שפרושה(לתפיסתך) העדר קניין.
במקומות אחרים תכתוב שתנאי לחירות הוא קניין. יוצא שתנאי לחירות הוא קניין והעדר קניין.
תגנה את שעבוד האדם למשטרים שודדים, משעבדים, רוצחים, ותתיר "שמותר לרצוח ולגנוב" ולשעבד("אשתי הקניין שלי").
"בוודאי שמותר לרצוח ולגנוב, הרי למה שימות מרעב"
ואם המשטר עומד למות מרעב, אז גם למשטר מותר לרצוח? אז על מה תגנה משטרים משעבדים?
"משטרים עוצרים את התקדמות תבונת בני אנוש ומחזירים את בני אנוש אחורה בזמן".
– האגואיזם הבלתי מודע לעצמו, הנובע מתבונת האדם, הוא זה שמעלה משטרים.
מהטענה:
"ואם אתה נאו ליברל קיצוני שלא מאמין במדינה ובלאום. אתה תהרוג רוב בני אנוש מרעב כי ככה אלוהי הקניין והכסף והברירה הטבעית קבעו".
לא הקניין והכסף קבעו אלא קביעתך שמותר לא להיות מוסרי. אל תתבלבל.
והטענה:
"כל זמן שהוא בן המשטרים, הוא זאב !!! רק עם חירות הוא יהיה אדם !! ואין לך חירות כל זמן שקיים משטרים\גננות".
נובע שבעל חירות ירעיב בני אדם למוות. בעל חירות הוא זה שאיננו מוסרי, והוא האדם.
האם תלין שלא ניתן לך לנהוג כפי שמשטרים נוהגים, מתוך חירות נטולת מוסר(אגב, אין דבר כזה)?
תפיסתך מופרכת. ביסודה חירות עיוורת ומעוותת נטולת המוסר.
אין זאת חירות אלא חוסר מודעות עצמית.
אין מוסר ללא חירות.
מוסר המבוסס על השכל לבדו = אגואיזם.
אגואיזם = שעבוד.
בשרתך את האגואיזם תשועבד ל"חירותו העיוורת" המוליכה לאבדון.
בשרתך את האגואיזם והוא שעבוד מנוול לרדיפת שררה, יצרים ותאוות, תשרת את אויביך.
נבצר מאגואיזם לגבור על אגואיזם.
מוסר הוא אמת, חירות, העדר אגואיזם, שחרור משעבוד האנוכיות.
"מותר לא להיות מוסרי" – מותר לך לא להיות מודע לעצמך, בזה מתמצה כל העניין.
העדפת בעלי הון על פני העם שבוחר בך, לא רק אופייני לנתניהו ושקד. זה קורה כל הזמן.
אלטרנטיבה?
לצערנו המונופולים טופחו משלטון מפאי והעבודה.
מלבד הרפורמה בסלולאר, שבוצעה בלית ברירה לאחר ששנים ארוכות טייקוני הסלולאר גבו מס מהאזרח, במקום המדינה , לא הייתה רפורמה אמיתית.
גנץ ולפיד לא יעשו את השינויים כמו ששקד ונתניהו לא יעשו.
רק אנחנו . שאולי אולי נצא לרחובות כשהגירעון יחנוק אותנו במיסים וקיצוצים.
אבל זה בספק גדול מאוד. העם אדיש ורגיל להישדד על בסיס יומי. ולא מכיר מציאות אחרת.
לצערי ערן היקר עדיין לא קלט שאנו לא במדינת כל אזרחיה כי אם במדינת הלאום היהודי שמשמעו שיש לשמור על הפהרסיה היהודית ושדיבורים בגנות הסקטור המייצג הכי טוב את הלאום היהודי, קרי החרדים גובלים באנטישמיות. אולי כדאי לערן ושכמותו לחפש את עתידם במדינה כמו יוון שם גם מחירי הדיור זולים ואין כל שבת וכל כשרות וכל חרדים, אבל יש אנטישמיות ושנאת יהודים.
דוד איש שלום?
מה זאת העוינות הזאת?!
לאיפה נעלמה האהב"ה?
בלי אהב"ה על מה תוציא המדינה את כל הכסף שנגבה ע"י מס רובוטים ומס מכונות חושבות?
לא קראתי את המאמר. רפרוף הספיק לי להבחין בהטעיה שאינה בהכרח במזיד.
|
הוצג ההפסד למשק ממונופול הכשרות כאילו שנתון זה הוא חשוב. הנתון הזה מועיל רק להטעות קוראים נחפזים. אבל הנתון שחשוב לבחינת מסקנות המאמר, שהוא החסכון מפרוק המונופול (אולי רק 2% ?), לא הוצג, ואפילו העדרו המטעה לא צוין.
"לא ברור איך זה מסתדר עם העובדה שהם במקביל בעד כניסה לממשלה אחת עם מפלגות חרדיות שכל התמחותם היא להכניס יד ארוכה לכיס האזרחים לטובת אברכים שלא מייצרים דבר"
לא ברור לי מקור ההתנגדות שלך לרעיון של מימון ממשלתי לקבוצה שלא מייצרים דבר; האם האתר הזה זנח את רעיון ההב"ל?
הרי מה תעשה המדינה עם כל הכסף ממס רובוטים ומכונות חושבות?
וכאשר תועבר הפקת הכסף סופסוף למדינה, מה יעשו עם כל הכסף בר-קיימה שהמדינה תפיק יום ביומו?
דווקא חשבתי שתעריך ותוקיר את ציבור האברכים כאוונגרד של רעיון ההב"ל – אלה שלא מייצרים כלום וחיים חי בטלה על חשבון המדינה.
עוד חסידה שוטה של איין ראנד.
מאחל לה סוף סימפטי יותר משל ד"ר משה קרוי המנוח.
חייב להעיר שהרפורמה המוצעת היא די מצחיקה. התשתית מוחזקת ומופעלת על-ידי יישות אחת – בזק. אין תוכנית (וגם לא הגיוני) ליצור מספר תשתיות טלפון קווי "מתחרות". אבל בגלל הפטיש לשוק חופשי, הכוונה היא להלביש על היישות האחת עוד שכבה מלאכותית, של חברות מסחריות מתחרות, שייקחו עמלה וימכרו את אותו השירות האחד למשתמשים. כל זאת רק כדי להעמיד פנים ש"שברנו את המונופול".
בעניין אחר:
"מפלגות חרדיות שכל התמחותם היא להכניס יד ארוכה לכיס האזרחים לטובת אברכים שלא מייצרים דבר." -> הגזמה הגובלת בגזענות. המפלגות החרדיות עוסקות בכל מיני נושאים, כאשר יש להם התמקדות מגזרית גבוהה. אך יש לזכור שרוב האוכלוסיה החרדית איננה אברכים הלומדים כל היום; וכמו-כן, הכספים המיוחדים עבור מימון האברכים, הגם שאינם ראויים בעיניי, היקפם נמוך מכפי שמקובל לחשוב.
'אין תוכנית (וגם לא הגיוני) ליצור מספר תשתיות טלפון קווי "מתחרות"'
בוודאי שזה אפשרי, רדיוס כדור הארץ גדול משמעותית מרדיוס סיב אופטי.
"הפטיש לשוק חופשי"
פטיש היא משיכה מינית לעצם דומם.
שוק חופשי איננו עצם כי אם קונספט ותמיכה בו איננה נובעת ממשיכה מינית אלא מהבנת והכרת טבע המציאות כולל ובעיקר טבע האדם.
"הגזמה הגובלת בגזענות"
החרדים אינם 'גזע' ועל כן כל 'הגזמה' כדבריך איננה יכולה להיחשב או לגבול בגזענות.