בלומברג מדווח כי אוסטריה הצליחה למצא דרכים למסות עסקאות שמבצעות חברות המספקות שירותים דיגיטליים אל מול גולשי האינטרנט. הקושי הגדול במיסוי פעולות כמו חיפוש ברשת או כתיבת פוסטים נובע מכך שהן לא כרוכות בתשלום ולכאורה גם לא מתבצעת בהן אף עסקה כספית בין המשתמש לספק השירות.
החלק השאפתני ביותר של התוכנית האוסטרית התמקד במודלים העסקיים של טוויטר, גוגל או פייסבוק ונסוב סביב הסכם שבשתיקה שבו שירותי חיפוש, פרסום פוסטים או ציוצים ניתנים בחינם למשתמשים כל עוד אלה מאפשרים לחברות לאסוף עליהם נתונים אישיים. הנתונים משמשים אלגוריתמים המסייעים לחברות לבנות את חבילת הפרסום המקוון המתאימה ביותר עבור המשתמש. באוסטריה טוענים שהסדר זה הוא סוג של סחר חליפין לכל דבר ולכן ניתן להטיל עליו מס ערך מוסף, בדיוק כמו בשאר ענפי המשק.
"העסקה שמתרחשת כאן היא שהמשתמשים משלמים בעזרת הנתונים האישיים שלהם", אמר ראש הפרלמנט מטעם הקואליציה האוסטרית, אנדריאס שיידר, לעיתונאים בווינה. "המודל העסקי של חברות אינטרנט אלה מבוסס על הכנסות מסיביות שנוצרו בעזרת נתונים אלה". התוכנית של הממשלה האוסטרית כוללת את הרחבת פקודת מס הפרסום הכללי גם לשירותים הדיגיטליים, והיא תטיל גם מס על עסקאות שאוסטרים עושים מול עסקים ללא מיקום פיזי.
"אנחנו צריכים גישה חדשה כדי לוודא שמסים משולמים איפה שיש הכנסות ורווח", אמר שניידר והוסיף כי התוכנית של ממשלתו מורכבת מ"הצעות מעשיות של כיצד להגדיר חברות דיגיטליות למטרות מס". כעת, על פי בלומברג, מה שמפריד בין יישום ההצעות הוא רק אישורו של שר האוצר האוסטרי, הנס יורג שלילינג.